H NASA εντόπισε έξι «νεκρούς» γαλαξίες

Οι γαλαξίες ακολουθούν λίγο πολύ τον κύκλο ζωής που γνωρίζουμε στη φύση. Όσο είναι νέοι είναι πολύ δραστήριοι και ενεργητικοί κάτι που μεταφράζεται σε μαζική παραγωγή νέων άστρων. Καθώς οι γαλαξίες ενηλικιώνονται ο ρυθμός παραγωγής νέων άστρων μειώνεται και κάποια στιγμή σταματούν να παράγουν άστρα περνώντας στο στάδιο της απόλυτης ηρεμίας και ησυχίας με τους επιστήμονες να καταγράφουν ένα γαλαξία που δεν παράγει πλέον άστρα ως ένα γαλαξία που έχει πλέον… αποβιώσει.

Mε ανακοίνωση της η NASA έκανε γνωστό ότι ερευνητική ομάδα με τη βοήθεια του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble και της επίγειας συστοιχίας τηλεσκοπίων ALMA στη Χιλή εντόπισε έξι «νεκρούς» πλανήτες. Η ανακάλυψη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Nature» είναι πολύ σημαντική για αρκετούς λόγους. Είναι η πρώτη φορά που εντοπίζονται ταυτόχρονα τόσοι γαλαξίες που δεν παράγουν πλέον άστρα. Πρόκειται για τους γαλαξίες MRG-M1341, MRG-M0138, MRG-M2129, MRG-M0150, MRG-M0454 and MRG-M1423 οι οποίοι βρίσκονται στα βάθη του Σύμπαντος.

Η δεύτερη και ίσως πιο ενδιαφέρουσα ανακάλυψη είναι ότι οι γαλαξίες αυτοί σταμάτησαν να παράγουν άστρα όταν ήταν ακόμη σε αρκετά νεαρή ηλικία. Οι έξι γαλαξίες δημιουργήθηκαν λίγο μετά τη γέννηση του Σύμπαντος η οποία τοποθετείται πριν από περίπου 13,8 δισ. έτη. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι οι έξι γαλαξίες σταμάτησαν να παράγουν άστρα όταν το Σύμπαν είχε ηλικία τριών δισ. ετών εποχή που σύμφωνα με την κρατούσα θεωρία ήταν αυτή με τη μεγαλύτερη παραγωγή άστρων στο Σύμπαν σε αυτά τα περίπου 14 δισ. έτη της ύπαρξης του. Έτσι η διακοπή παραγωγής άστρων σε νεαρής ηλικίας γαλαξίες στην πιο παραγωγική φάση του Σύμπαντος αποτελεί σίγουρα ένα κοσμολογικό μυστήριο που ζητά απαντήσεις.

Όπως είναι ευνόητο η ανακάλυψη έχει προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον στην επιστημονική κοινότητα η οποία πρέπει να βρει απαντήσεις στο τι συνέβη και το νήμα της ζωής αυτών των γαλαξιών κόπηκε απότομα τόσο νωρίς. Η δράση μιας γιγάντιας μαύρης τρύπας στο κέντρο των γαλαξιών θα μπορούσε θεωρητικά να καταστρέψει τα αέρια του γαλαξία που είναι απαραίτητα για τη γέννηση άστρων. Αν κάτι τέτοιο συνέβη οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα ίχνη αυτής της παρέμβασης θα μπορούν να εντοπιστούν σε επόμενες παρατηρήσεις σε αυτούς τους γαλαξίες.

Μια δεύτερη πιθανότητα είναι τα αέρια αυτά να… εξορίστηκαν για κάποιο λόγο από τους γαλαξίες. Μια ακόμη πιθανή εξήγηση είναι ότι οι γαλαξίες αυτοί απλά ξόδεψαν όλα τα αποθέματα αερίων που συνδέονται με την γέννηση άστρων πολύ γρήγορα.Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα νέας γενιάς διαστημικά τηλεσκόπια που θα τεθούν σε λειτουργία τα επόμενα 15 χρόνια θα μπορέσουν να εντοπίσουν τα στοιχεία που θα δώσουν λύση σε αυτό το κοσμικό μυστήριο.

Προτεινόμενα για εσάς

Source link

Το κινεζικό όχημα στον Άρη ολοκλήρωσε την βασική αποστολή του και συνεχίζει

Το κινεζικό όχημα Zhurong στον Άρη συνεχίζει ακούραστο το αρχικό πρόγραμμα αποστολής του για την εξερεύνηση του Κόκκινου Πλανήτη και την αναζήτηση παγωμένου νερού, που θα παρείχε στοιχεία για το κατά πόσον μπορεί στο παρελθόν να υπηρετούσε ζωή.

Όπως αναφέρει το PhysOrg, η κινεζική διαστημική υπηρεσία έγραψε στην ιστοσελίδα της την Παρασκευή ότι το Zhurong ολοκλήρωσε το 90 ημερών πρόγραμμά του στις 15 Αυγούστου και ήταν σε εξαιρετική τεχνική κατάσταση, καθώς και πλήρως φορτισμένο. Όπως γνωστοποιήθηκε, θα συνεχίσει να εξερευνά την περιοχή που είναι γνωστή ως Utopia Planitia εκεί που προσεδαφίστηκε στις 14 Μαΐου.

Το Zhurong στέλνει συνέχεια φωτογραφίες και δεδομένα μέσω του σκάφους Tianwen-1, που περνά από πάνω του μία φορά την ημέρα.

Μετά τις ΗΠΑ, η Κίνα είναι η δεύτερη χώρα στον κόσμο που προσεδαφίζει και λειτουργεί ένα διαστημόπλοιο στον Άρη, όπου οι ημέρες είναι 40 λεπτά μεγαλύτερες από ό,τι στη Γη.

Με ύψος 1,85 μέτρα, το Zhurong είναι σημαντικά μικρότερο από το αμερικανικό Perseverance, που εξερευνά τον πλανήτη με ένα μικρό ελικόπτερο. Η NASA αναμένει τη συλλογή του πρώτου δείγματος για επιστροφή στη Γη κατά το 2031.

Παράλληλα, η Κίνα συναρμολογεί τον μόνιμο διαστημικό σταθμό της, με τρεις αστροναύτες να βρίσκονται πλέον στον Tianhe, ο «πυρήνας» του οποίου τέθηκε σε τροχιά στις 29 Απριλίου. Δύο από τους αστροναύτες ολοκλήρωσαν τον δεύτερο διαστημικό τους περίπατο την Παρασκευή. Και οι τρεις αναμένεται να επιστρέψουν στη Γη τον Σεπτέμβριο και να αντικασταθούν από ένα νέο πλήρωμα.

Source link

Δέκα λεπτά στο διάστημα για τον Τζεφ Μπέζος και άλλους τρεις – 13 μίλια πιο ψηλά από τον Μπράνσον

Ο πλουσιότερος άνθρωπος του πλανήτη, ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος Τζεφ Μπέζος, ταξίδεψε σήμερα στην πρώτη επανδρωμένη πτήση προς το διάστημα της εταιρείας του Blue Origin, με το διαστημικό όχημα New Shepard και επέστρεψε στη Γη, σε μια ιστορική υποτροχιακή πτήση, που συμβάλλει με τη σειρά της στην έναρξη μιας νέας εποχής για τον ιδιωτικό, εμπορικό διαστημικό τουρισμό.

pos-na-katharisete-tous-solines-sas-choris-chimika

Πώς να καθαρίσετε τους σωλήνες σας χωρίς χημικά

Ένα από τα πιο ενοχλητικά προβλήματα που μπορείτε να αντιμετωπίσετε στο σπίτι είναι ένας φραγμένος σωλήνας στην κουζίνα ή το μπάνιο σας – υδραυλικοί Αθήνα – . Είναι πολύ συνηθισμένο και εκτός από την πρόκληση δυσάρεστων οσμών, είναι δύσκολο να καθαριστεί. Σήμερα, υπάρχουν πολλά διαθέσιμα προϊόντα που βοηθούν στην απομάκρυνση των αποχετεύσεων γρήγορα και αποτελεσματικά. Ωστόσο, εάν θέλετε επαγγελματικό καθαρισμό για το μπάνιο σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το 24gr.

Όταν πρόκειται για τη φροντίδα του πλανήτη, αυτά τα προϊόντα δεν συνιστώνται επειδή είναι γεμάτα χημικές ουσίες και άλλες τοξικές ουσίες που επηρεάζουν όχι μόνο το περιβάλλον αλλά και την υγεία του ατόμου που τα χρησιμοποιεί. Το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι ή λίπος  που στραγγίζετε στο νεροχύτη σας μπορεί να στερεοποιήσει και να εμποδίσει τη ροή του νερού. Αντί να τα αδειάσετε στο νεροχύτη, αποθηκεύστε τα σε ξεχωριστά δοχεία.

Εάν γνωρίζετε ήδη ότι τα χημικά δεν είναι η καλύτερη επιλογή για τον καθαρισμό των αποχετεύσεων, σταματήστε τώρα και δοκιμάστε πιο υγιεινές και πιο αποτελεσματικές εναλλακτικές λύσεις. Στο σημερινό άρθρο, θα μοιραστούμε μαζί σας μερικές από τις καλύτερες συμβουλές και τα καλύτερα φυσικά προϊόντα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ξεκλειδώσετε και να καθαρίσετε τις αποχετεύσεις του σπιτιού σας όποτε είναι απαραίτητο. Διαβάστε στο blog μας μερικούς εύκολους τρόπους καθαρισμού για αποχετεύσεις χωρίς χημικά.

Λευκό ξύδι, μαγειρική σόδα και αλάτι για τον καθαρισμό των αποχετεύσεων χωρίς χημικά

Εάν καθαρίζετε τα αποχετεύσεις σας τακτικά, μπορείτε να αποτρέψετε μελλοντικά μπλοκαρίσματα και ζημιές. Ένας πολύ καλός φυσικός τρόπος για να τους κρατήσετε καθαρούς και να αποφύγετε τις οσμές είναι να αναμίξετε ένα φλιτζάνι μαγειρική σόδα με ένα φλιτζάνι επιτραπέζιο αλάτι και ένα φλιτζάνι λευκό ξύδι κρασιού.

Πώς γίνεται;

Πρώτα βεβαιωθείτε ότι η αποχέτευση δεν περιέχει νερό. Στη συνέχεια, ρίξτε τα συστατικά σας στην αποστράγγιση με την ακόλουθη σειρά:

1 φλιτζάνι μαγειρική σόδα
1 φλιτζάνι αλάτι
1 φλιτζάνι λευκό ξύδι, κατά προτίμηση ζεστό

Αφήστε τα συστατικά να δράσουν για δέκα λεπτά πριν ξεπλύνετε με βραστό νερό. Είναι μια τέλεια λύση που απομακρύνει τα υπολείμματα λίπους και λιπών που συσσωρεύονται στο αποχετευτικό σας δίκτυο.

Αλάτι, ξύδι και βόρακας για τον καθαρισμό των αποχετεύσεων χωρίς χημικά

Αυτό είναι ένα άλλο απλό καθαριστικό που εγγυάται ότι οι σωλήνες σας θα καθαριστούν από λίπη, υπολείμματα τροφίμων και οτιδήποτε άλλο μπορεί να τους φράξει.

Πώς γίνεται;

Ανακατέψτε 1/4 φλιτζάνι αλάτι με 1/2 φλιτζάνι λευκό ξύδι και 1/4 φλιτζάνι βόρακα. Στη συνέχεια ρίχνουμε το μείγμα στην αποχέτευση και βράζουμε. Μπορείτε να έχετε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα βράζοντας ένα δοχείο νερού με πολύ αλάτι και αδειάζοντας το περιεχόμενό του στην αποχέτευση μετά την αρχική μέθοδο.

Μαγειρική σόδα, αλάτι και χυμό λεμονιού για τον καθαρισμό των αποχετεύσεων χωρίς χημικά

Αυτό το φυσικό μείγμα μαγειρικής σόδας, αλατιού και χυμού λεμονιού καθιστά πολύ εύκολο τον καθαρισμό των αποχετεύσεων και την αφαίρεση των οσμών αμέσως!

Πώς γίνεται;

Ανακατέψτε ίσα μέρη μαγειρικής σόδας και αλατιού. Ρίξτε το μείγμα στην αποχέτευση και προσθέστε άφθονο χυμό λεμονιού. Στη συνέχεια ρίξτε αρκετό βραστό νερό.

Αλάτι για τον καθαρισμό των σωληνώσεων

Ένα απλό τέχνασμα για να διατηρήσετε τους σωλήνες σας καθαρούς είναι να αναμίξετε αλάτι και ζεστό νερό. Αυτό μπορεί επίσης να βοηθήσει εάν έχετε φραγμένους αγωγούς, αλλά εάν είναι σοβαρό χρειάζεστε έναν επαγγελματία, όπως είναι οι υδραυλικοί Αθήνα για να λύδει το πρόβλημα καθώς και για άλλα προβλήματα.

Πώς γίνεται;

Ζεσταίνετε ένα φλιτζάνι νερό και προσθέστε τρεις κουταλιές αλάτι. Ρίχνουμε το μείγμα στην αποχέτευση και το αφήνουμε όλη τη νύχτα.

Φτιάξτε βόμβες καθαρισμού

Μπορείτε να καθαρίσετε την τουαλέτα με τη βοήθεια σκόνης μουστάρδας με την προσθήκη κιτρικού οξέος. Για να καθαρίσετε και να φρεσκάρετε την τουαλέτα θα πρέπει να φτιάξετε μικρές βόμβες καθαρισμού. Σετ με 1-2 βόμβες καθαρισμού, όχι μόνο θα καθαρίσετε την τουαλέτα σας τέλεια, αλλά θα έχετε επίσης μια ευχάριστη μυρωδιά στο μπάνιο.

Θα χρειαστείς:

• 1 ποτήρι σόδα
  • Ένα φλιτζάνι κιτρικό οξύ
  • μισό κιλό ξίδι
  • 1 κουταλιά της σούπας 6% οξυγόνο
  • 15-20 σταγόνες από το αγαπημένο σας αιθέριο έλαιο

Ρίχνουμε τη σόδα σε ένα μπολ και προσθέτουμε το κιτρικό οξύ. Σε ένα δεύτερο μπολ, ανακατέψτε το ξύδι με το οξυγόνο και ρίξτε το μείγμα αργά στο πρώτο μπολ. Προσθέστε το αιθέριο έλαιο και με ένα κουτάλι φτιάξτε μικρές μπάλες με το μείγμα. Αφήστε τις μπάλες σε ένα λαδωμένο ταψί για να στεγνώσουν για τουλάχιστον 6 ώρες. Να φυλάσσετε τις βόμβες καθαρισμού σε ένα μικρό γυάλινο βάζο.

Πώς μπορείτε να αποτρέψετε το φράξιμο των σωλήνων σας;

Ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσετε τον σωλήνα σας καθαρό είναι να μην αφήσετε τα συντρίμμια των τροφίμων, τα μαλλιά και άλλες ουσίες να πέσουν σε αυτά. Χρησιμοποιήστε ένα προστατευτικό φίλτρο σε όλους τους αγωγούς του σπιτιού σας. Αυτό θα αποτρέψει το φράξιμο που μπορεί να συμβεί με την πάροδο του χρόνου.

Ποτέ μην κάνετε το λάθος να πετάτε μαγειρικό λάδι ή λίπος στην αποχέτευση. Αν και είναι συνήθως σε υγρή μορφή όταν πλένετε τα πιάτα, στερεοποιούνται και φράζουν τους σωλήνες σας. Είναι πάντα καλύτερο να αδειάζετε αυτά τα υπολείμματα σε ένα βάζο ή ένα παλιό δοχείο και να τα αφήνετε να στερεοποιηθούν πριν από την απόρριψη.

Εκτός από όλα αυτά, είναι πάντα καλή ιδέα να καθαρίζετε την αποχέτευση σας – υδραυλικοί Αθήνα – τακτικά ακολουθώντας μία από τις παραπάνω μεθόδους, εύκολους τρόπους καθαρισμού για αποχετεύσεις χωρίς χημικές ουσίες, ώστε να διατηρούνται καθαροί και να αποτρέπονται μελλοντικά μπλοκαρίσματα και δυσάρεστες οσμές.

Δείτε περισσότερες περιοχές εξυπηρέτησης για υδραυλικοί Αθήνα:

dkstyle-collection-spring-summer-2021

Dkstyle Collection Spring Summer 2021

Η DKStyle.gr είναι ο απόλυτος προορισμός για κάθε γυναίκα που ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις της μόδας στα γυναικεία ρούχα. Δείτε τη νέα Dkstyle Collection Spring Summer 2021 στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα και μάθετε πρώτες τις νέες τάσεις της μόδας 2021. Στο DKStyle.gr θα βρείτε νέα σχέδια σε ό,τι αφορά τα γυναικεία ρούχα, σύμφωνα πάντα με τις τελευταίες τάσεις της μόδας για την άνοιξη και το καλοκαίρι 2021. Αφεθείτε στα μοναδικά υφάσματα μας που αγκαλιάζουν το γυναικείο σώμα.

Περιηγηθείτε στις σελίδες του καταλόγου μας και βρείτε μεγάλη ποικιλία σχεδίων και χρωμάτων σε κολάν, μπλούζες, παντελόνια, φούστες, ολόσωμες φόρμες, φορέματα και ό,τι άλλο επιτάσσει η γυναικεία μόδα. Μέσα από την τεράστια ποικιλία μας σε σχέδια και χρώματα θα βρείτε σίγουρα αυτό που καλύπτει το δικό σας ιδιαίτερο στιλ και αναδεικνύει απόλυτα τη σιλουέτα σας.

Στη νέα συλλογή μας Dkstyle Collection Spring Summer 2021 θα βρείτε ιδιαίτερες προτάσεις για μοναδικά βραδινά σύνολα που θα κάνουν κάθε σας εμφάνιση να ξεχωρίζει.

Στο κατάστημα dkstyle.gr εξασφαλίζουμε για εσάς τα καλύτερα κομμάτια της αγοράς και σας προτείνουμε συνδυασμούς που θα κερδίσουν τις εντυπώσεις!

Τα γυναικεία ρούχα μας Dkstyle Collection Spring Summer 2021 καλύπτουν κάθε γυναικεία απαίτηση:

• Κολάν που συνδυάζονται με τοπ και κολακεύουν το γυναικείο σώμα, τονίζοντας τις καμπύλες που αναδεικνύουν τη θηλυκή πλευρά κάθε γυναίκας.
  • Σόρτςγια όλες τις ώρες της ημέρας, την πόλη, αλλά και την παραλία. Για πρωινή εμφάνιση, απογευματινή και φυσικά βραδινή. Συνδυάστε τα με τοπ για πιο τολμηρές εμφανίσεις. Μπλούζεςμε στρας και κορμάκια για τις βραδινές εμφανίσεις, καθώς και πανωφόριαγια τις πιο δροσερές ημέρες και νύχτες.
  • Παντελόνια μακό, τζιν, υφασμάτινα, καθώς και σετ φόρμες που επιτρέπουν στη γυναίκα να είναι άνετη, αλλά ταυτόχρονα κομψή και όμορφη.
  • Αέρινα και άνετα φορέματαγια τις καλοκαιρινές πρωινές μας βόλτες, καθώς και βραδινά φορέματα για τις νυχτερινές αποδράσεις.
  • Ολόσωμα, ελαστικά γυναικεία ρούχα που μπορούν να φορεθούν σε κάθε περίσταση. Casual Σαλοπέτες που είναι άνετες και μπορούν να φορεθούν κάθε μέρα και ώρα, όπως και οι ολόσωμες φόρμες που ικανοποιούν κάθε σωματότυπού γυναίκας.

Μπορούμε να δημιουργήσουμε το κατάλληλο σετ με τη νέα Dkstyle Collection Spring Summer 2021 για εσάς και είμαστε εδώ για κάθε συμβουλή για το τι σας ταιριάζει περισσότερο.

Η DK style προσπαθεί να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από τις απαιτήσεις της εκάστοτε πελάτισσας και να δημιουργεί το κατάλληλο στιλ για εκείνη. Γι’ αυτό όποιες και αν είναι οι απαιτήσεις σας είμαστε σίγουροι ότι σε εμάς θα βρείτε αυτό που αναζητάτε.

dkstyle-collection-spring-summer-2021
Dkstyle Collection Spring Summer 2021

Μεγάλη ποικιλία ντυσίματος DK style

Ανέδειξε το θηλυκό που κρύβεις μέσα σου με τη νέα Dkstyle Collection Spring Summer 2021 και ξεχώρισε σε όλες τις εμφανίσεις σου από το πρωί ως το βράδυ.

Γυναικείο casual ντύσιμο

Για τις καθημερινές δραστηριότητες σου που θα σου προσφέρει άνεση στη βόλτα και στην εργασία σου.

Chic γυναικείο ντύσιμο

Ποιος είπε ότι το chic γυναικείο ντύσιμο είναι μόνο για βραδινές εξόδους! Επέλεξε το κατάλληλο γυναικείο ντύσιμο για να κλέψεις τις εντυπώσεις σε μια επαγγελματική συνάντηση ή ραντεβού.

Βραδινό γυναικείο ντύσιμο

Η Dkstyle Collection Spring Summer 2021 προσφέρει ό,τι καλύτερο για τη νυχτερινή σου έξοδο. Τράβηξε όλα τα βλέμματα πάνω σου, κερδίζοντας τον θαυμασμό όχι μόνο ανδρών, αλλά και των γυναικών!

Στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα DKStyle.gr δεν αρκούμαστε σε λίγα μόνο σχέδια από κάθε κατηγορία γυναικείων ρούχων. Στις σελίδες μας θα βρείτε σε κάθε κατηγορία πολλά σχέδια, σε πολλούς χρωματικούς συνδυασμούς για όλα τα γούστα και τις περιστάσεις.

Αν λοιπόν θέλετε ένα φόρεμα αλλά δεν είστε σίγουρες αν αυτό που θέλετε είναι maxi φόρεμα, mini ή ένα midi φόρεμα, στη νέα συλλογή μας Dkstyle Collection Spring Summer 2021 θα βρείτε σίγουρα αυτό που θα καλύψει την ενδυματολογική ανάγκη σας!

Sport ντύσιμο

Μια γυναίκα μπορεί να αναδείξει τη θηλυκότητά της ακόμα και με το κατάλληλο sport ντύσιμο που προτείνουμε με τη Dkstyle Collection Spring Summer 2021, για να απολαύσεις την γυμναστική σου.

Όποιο και αν είναι το στιλ που αγαπάς ή που θέλεις να δοκιμάσεις, εμείς είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε!

Γιατί να επιλέξετε DKstyle.gr;

Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα DKstyle.gr ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα e-shops, όχι μόνο για την μοναδική ποιότητα και κατασκευή των ρούχων μας, αλλά γιατί σεβόμαστε τον καταναλωτή.

Δείτε τι προσφέρουμε:

• Γρήγορες και άμεσες παραδόσεις στην Αττική, αλλά και σε όλη την Ελλάδα
  • Μειωμένο κόστος μεταφορικών που δεν δυσχεραίνει τις αγορές σας
  • Οι φωτογραφίες μας αντικατοπτρίζουν πλήρως το προϊόν που θα λάβετε

Εγγραφείτε στη λίστα Newsletter μας για να είστε πάντα συντονισμένες με τα τελευταία νέα της μόδας. Έτσι θα είστε πάντα ενημερωμένες και θα έχετε τις εμφανίσεις που θέλετε!

Και κορίτσια μην ξεχνάτε, να μας ακολουθείτε στο Instagram, Facebookγια να έχουμε μια πιο άμεση επαφή!

Προτεραιότητα μας η ικανοποίηση των αναγκών της κάθε γυναίκας που μας επιλέγει. Γιατί κάθε γυναίκα αξίζει το καλύτερο!!!

πηγή: news1.gr

Εντοπίστηκαν καφέ νάνοι… σπρίντερ

Οι μυστηριώδεις καφέ νάνοι μπορούν να αναπτύξουν «τρελές» ταχύτητες περιστροφής οι οποίες να προκαλέσουν τελικά την καταστροφή τους

Οι καφέ νάνοι είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία κοσμικών σωμάτων αφού δεν είναι ούτε πλανήτες ούτε άστρα. Χαρακτηρίζονται ως «αποτυχημένα άστρα» επειδή περιφέρονται μόνοι τους στο Διάστημα γεγονός που υποδεικνύει ότι ξεκίνησαν να σχηματίζονται ως άστρα αλλά κάποια στιγμή η διαδικασία αυτή διακόπηκε με αποτέλεσμα να αποτελεί στην ουσία ένα κοσμικό κατάλοιπο το οποίο συνεχίζει να διατηρούν ένα μίνιμουμ επίπεδο λειτουργίας.

Διεθνής ομάδα επιστημόνων εντόπισε τρεις καφέ νάνους οι οποίοι περιστρέφονται με πρωτοφανή για αυτά τα σώματα ταχύτητα ικανή να προκαλέσει την αυτοκαταστροφή τους. Οι τρεις καφέ νάνοι με τις κωδικές ονομασίες 2MASS J04070752+1546457, 2MASS J12195156+3128497 και 2MASSJ03480772−6022270 κινούνται με ταχύτητα 350 χιλιάδων χλμ./ώρα.

«Όπως φαίνεται έχουμε να κάνουμε με τα ανώτατα όρια της ταχύτητας με την οποία μπορεί να περιστρέφονται οι καφέ νάνοι. Παρά τις εκτεταμένες έρευνες που κάναμε εμείς καθώς και άλλες ερευνητικές ομάδες δεν εντοπίστηκε κάποιος άλλος καφέ νάνος που να έχει παρόμοια ταχύτητα. Η ταχύτητα αυτή είναι οριακή για τους καφέ νάνους αφού λίγο μεγαλύτερη θα οδηγούσε στην καταστροφή τους, θα διαλύονταν κυριολεκτικά» αναφέρει η Μέγκαν Τάνοκ, επιστήμονας του τμήματος Φυσικής και αστρονομίας του Πανεπιστημίου Western στον Καναδα που ήταν επικεφαλής της έρευνας.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν τους τρεις καφέ νάνους χρησιμοποιώντας το διαστημικό τηλεσκόπιο Spitzer της NASA και επιβεβαίωσαν την ανακάλυψη με τα επίγεια τηλεσκόπια Gemini North στην Χαβάη και Magellan Baade στην Χιλή. Η ταχύτητα των τριών καφέ νάνων είναι δέκα φορές μεγαλύτερη από αυτή που έχουν συνήθως αυτά τα σώματα και 30% μεγαλύτερη από το προηγούμενο καταγεγραμμένο ρεκόρ ταχύτητας ενός καφέ νάνου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς η έτσι και αλλιώς ασθενείς βαρυτικές δυνάμεις των καφέ νάνων οι οποίες συγκρατούν στην θέση τους τα υλικά του από ένα επίπεδο ταχύτητας και μετά δεν θα μπορούν να το κάνουν πλέον. Αυτό το επίπεδο, αυτό το όριο φαίνεται ότι είναι η ταχύτητα των τριών καφέ νάνων και αν αυτοί στο μέλλον ή κάποιος άλλος στο Σύμπαν ξεπεράσει αυτή την ταχύτητα θα καταστραφεί βίαια. Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Astronomical Journal».

Προτεινόμενα για εσάς

Καταβύθιση εδάφους κατά 39 εκατοστά μετά τα ρίχτερ στην Ελασσόνα

Παραμόρφωση και καθίζηση εδάφους κατά 39 εκατοστά μετά τον πρώτο σεισμό των 6,3 Ρίχτερ στην περιοχή της Ελασσόνας κατέγραψαν οι δορυφορικες εικόνες τις οποίες ανέλυσε το Αστεροσκοπείο Αθηνών και υποδηλώνουν την καταβύθιση κατά 2,5 εκατοστά.

Οι δορυφορικές εικόνες, σύμφωνα με την ΕΡΤ, τραβήχτηκαν από τον δορυφόρο sentinel 1 πριν και μετά τον σεισμό (25 Φεβρουαρίου και 3 Μαρτίου) και λήφθηκαν από το ελληνικό MIRROR SITE του προγράμματος COPERNICUS.

Στις 8 Μαρτίου, όταν θα περάσει και πάλι ο δορυφόρος από το σημείο θα δώσει νέα δεδομένα για την καθίζηση, η οποία πιθανόν να προκλήθηκε από τον δεύτερο μεγάλο σεισμό του ρήγματος στον Τιταρήσιο Ποταμό.

Η υπηρεσία geObservatory του Κέντρου Επιστημών Παρατήρησης της Γης και Δορυφορικής Τηλεπισκόπησης BEYOND του Ινστιτούτου Αστρονομίας, Αστροφυσικής και Διαστημικών Εφαρμογών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, ενεργοποιήθηκε λίγα δευτερόλεπτα μετά τον σεισμό. Το Hellenic Mirror Site συνέλεξε εικόνες ραντάρ συνθετικού ανοίγματος SAR Sentinel-1A της 25ης Φεβρουαρίου 2021 και 3ης Μαρτίου 2021 (Ανοδική τροχιά δορυφόρου, 102), για τη δημιουργία του συμβολογραφήματος, όπου καταγράφεται η εδαφική παραμόρφωση, στην ευρύτερη περιοχή γύρω από το επίκεντρο του σεισμού.

Όλα τα συμβολογραφήματα του σεισμού του Τυρνάβου είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του geΟbsevatory (http://geobservatory.beyond-eocenter.eu/). Η ιστοσελίδα θα επικαιροποιείται και θα παρατίθενται νέα συμβολογραφήματα, καθώς νέες δορυφορικές εικόνες Sentinel-1 θα γίνονται διαθέσιμες.

Source link

Τα καλύτερα laptops για να απολαύσεις τις αγαπημένες σου σειρές

Οι εποχές που η λέξη laptop ήταν συνώνυμη με την εκτός σπιτιού εργασία έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Δεν υπάρχει πιο χαρακτηριστική εικόνα με εσένα απλωμένο στον καναπέ ή το κρεβάτι, να χαζεύεις στην οθόνη του φορητού σου υπολογιστή την αγαπημένη σου σειρά, ένα ντοκιμαντέρ ή μια ταινία που βρήκες σε κάποια από τις διαθέσιμες πλατφόρμες. Εννοείται φυσικά πως αν χρειαστεί να φύγεις από το σπίτι, το laptop σου θα είναι σε θέση να σε ακολουθήσει, έτσι ώστε να μη χάσεις επεισόδιο όπου κι αν πας.

Laptop για να απολαύσεις την αγαπημένη σου σειρά λοιπόν. Challenge accepted. Τι θα πρέπει να διαθέτει όμως αυτό; Κατ’ αρχάς μεγάλη και ευκρινή οθόνη έτσι ώστε οι εμπειρίες θέασης που θα απολαμβάνεις να είναι οι καλύτερες δυνατές. Μέγεθος, ανάλυση, φωτεινότητα και πάνελ παίζουν τεράστιο ρόλο εδώ. Από εκεί και πέρα, η αυτονομία είναι σημαντικός παράγοντας αφού το σύστημα θα πρέπει να είναι σε θέση να σε καλύψει και on the go. Τέλος, οφείλει να υπάρχει επαρκής μνήμη RAM ώστε να μην έχεις θέματα κατά το multitasking.

Για έλα να δούμε τι βρήκαμε…

HP Omen 17-cb0018nv (Core i7 9750H/16GB/256GB+1TB/GeForce GTX 1660 Ti)

Το σύστημα της HP μπορεί να είναι σχεδιασμένο κατά κύριο λόγο για gamers, όμως ακριβώς για τον λόγο αυτό θα σου προσφέρει κορυφαίες εμπειρίες θέασης για να απολαμβάνεις τις αγαπημένες σου σειρές όπως στην… τηλεόραση του σαλονιού! Σε ό,τι αφορά την αντιθαμβωτική οθόνη 17,3 ιντσών, ο μικρός χρόνος απόκρισης (μόλις 7 ms) και ο ρυθμός ανανέωσης των 144 Hz αλλάζουν τα δεδομένα. Είναι Full HD ανάλυσης ενώ διαθέτει IPS πάνελ. Στα παραπάνω πρόσθεσε φυσικά τα υπόλοιπα κορυφαία χαρακτηριστικά και έχεις το απόλυτο «τέρας» επιδόσεων.

Apple MacBook Pro 16” MVVL2GR/A (Core i7/16GB/512GB/Radeon Pro 5300M)

Το MacBook Pro έγινε ακόμα καλύτερο και με οθόνη 16 ιντσών θα σου προσφέρει την υπέρτατη εμπειρία θέασης -και όχι μόνο! Η εκθαμβωτική οθόνη Retina, ανάλυσης 3072×1920 pixels με φωτεινότητα 500 nits, υποστήριξη της ευρείας γκάμας χρωμάτων P3 για ακόμα πιο ρεαλιστικούς τόνους και τεχνολογία TrueTone για βαθύτερο μαύρο και πιο φωτεινό λευκό, είναι πιθανότατα μία από τις καλύτερες που θα βρεις στην αγορά. Πρόσθεσε τα λοιπά άρτια χαρακτηριστικά, τη στιβαρή κατασκευή και βέβαια το macOS και την εγγύηση ποιότητας της Apple και «αγγίζεις» το τέλειο.

Lenovo ThinkBook 14-IML (Core i5 10210U/8GB/256GB/Intel UHD)

Αν αναζητάς μία εύχρηστη και λειτουργική πρόταση, τότε το ThinkBook 14-IML της Lenovo είναι ένας καλός… υποψήφιος. Με οθόνη 14 ιντσών και εξαιρετικά μικρό μέγεθος (απόρροια του λεπτού της πλαισίου), το σύστημα είναι τέλειο για εκείνους που δύσκολα μένουν στον ίδιο χώρο. Η Full HD ανάλυση θα διασφαλίσει πως θα απολαμβάνεις το αγαπημένο σου περιεχόμενο στα 1080p ενώ η εκπληκτική ποιότητα εικόνας θα σε καλύψει απόλυτα. Ο αναγνώστης δακτυλικών αποτυπωμάτων σε συνδυασμό με τα Windows 10 Pro, τέλος, θα σου επιτρέψουν να ενεργοποιήσεις το laptop και να ξεκινήσεις την προβολή σε χρόνο μηδέν.

Dell Vostro 5490 (Core i5 10210U/8GB/512GB/Intel UHD)

Μια πρόταση στις 14 ίντσες που συνδυάζει τη φορητότητα και τις άνετες εμπειρίες θέασης και εργασίας, το Vostro 5490 της Dell δε θα σε απογοητεύσει. Η Full HD ανάλυσή του θα σου επιτρέψει να απολαύσεις σειρές και ταινίες στα 1080p, τη στιγμή που η κρυστάλλινη ποιότητα της εικόνας θα σε ενθουσιάσει χωρίς να ταλαιπωρήσει τα μάτια σου. Με άρτια τεχνικά χαρακτηριστικά για να σε καλύψει καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας σου, καλύπτεται από τριετή on-site εγγύηση της Dell για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο σε βάθος χρόνου.

Asus VivoBook X512DA (Ryzen 3 3250U/8GB/128GB/Radeon Vega 3)

Κομψό και -κυρίως- προσιτό, το VivoBook X512DA είναι ό,τι πρέπει για ‘σένα που αναζητάς μία οικονομική αλλά αξιόπιστη λύση. Διαθέτει frameless NanoEdge οθόνη (πραγματικά το πλαίσιο είναι τόσο λεπτό που περνά απαρατήρητο) στις 15,6 ίντσες και Full HD ανάλυσης που καταλαμβάνει το 88% της επιφάνειας του συστήματος, για να εστιάζεις εκεί που εξελίσσεται η δράση. Ο μηχανισμός ErgoLift προσφέρει άνοιγμα με σταθερή κλίση ενώ, τέλος, το μικρό αποτύπωμα και το χαμηλό βάρος καθιστούν το σύστημα ιδανικό για εκείνους που μετακινούνται πολύ.

Asus ZenBook UX434FQC (Core i5 10210U/8GB/512GB/GeForce MX350)

Το Asus ZenBook UX434FQC θα σου επιτρέψει να απολαύσεις τις αγαπημένες σου σειρές και όχι μόνο με άνεση και στυλ. Πρόκειται για ένα υπερφορητό σύστημα με οθόνη αφής 14 ιντσών που θα σου επιτρέψει να επιλέξεις το περιεχόμενο που θα παρακολουθήσεις με ένα σου άγγιγμα. Είναι τύπου NanoEdge με σχεδόν ανύπαρκτο πλαίσιο για κορυφαίες εμπειρίες θέασης, ανάλυση 1920×1080 pixels και μηχανισμό άρθρωσης ErgoLift για άνοιγμα μέχρι και κατά 145ο. Μπόνους σε όλα τα παραπάνω το ηχοσύστημα Harman Kardon που θα «απογειώσει» ό,τι κι αν περιλαμβάνει η playlist σου.

Dell Inspiron 14 5406 (Core i7 1165G7/16GB/512GB/GeForce MX330)

Το Dell Inspiron 14 5406 είναι ένα 2-σε-1 σύστημα που διαθέτει την απαραίτητη ευελιξία προκειμένου να χαθείς στους κόσμους σειρών και ταινιών όπως βολεύεσαι: αραχτός στον καναπέ, ξάπλα στο κρεβάτι, καθιστός στο γραφείο προσποιούμενος πως δουλεύεις. Επίλεξε μία από τις τέσσερις λειτουργίες θέασης και κάνε παιχνίδι με την οθόνη αφής των 14 ιντσών στα 1080p επιλέγοντας το επόμενο επεισόδιο με ένα σου άγγιγμα. Τα εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά θα σου επιτρέψουν να εργαστείς, ακόμα και να παίξεις χωρίς πρόβλημα.

HP Pavilion 15-cs3006nv (Core i5 1035G1/8GB/256GB/GeForce MX130)

«Κλασσική» επιλογή για ‘σένα που η σχέση τιμής/απόδοσης βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Στιβαρό και αξιόπιστο, το λευκού χρώματος Pavilion 15-cs3006nv έρχεται με οθόνη 15,6 ιντσών στα 1920×1080 pixels, όντας σε θέση να ανταποκριθεί σε κάθε σου ανάγκη συμπεριλαμβάνοντας και αυτή της ψυχαγωγίας. Η κρυστάλλινη ποιότητα εικόνας θα σε αφήσει κάτι παραπάνω από ικανοποιημένο, τη στιγμή που η υψηλή φωτεινότητα, είναι ό,τι πρέπει για να συνεχίσεις την παρακολούθηση της αγαπημένης σου σειράς σε εξωτερικούς χώρους.

Apple MacBook Pro 13” MYD92GR/A (M1/8GB/512GB)

Αν ταξιδεύεις αρκετά, εργάζεσαι εκτός σπιτιού/γραφείου και αρέσκεσαι στις κοντινές εξορμήσεις, τότε το MacBook Pro των 13,3 ιντσών είναι το σύστημα των ονείρων σου. Συμπαγές, ελαφρύ και στιβαρό, αποτελεί την επιτομή της φορητότητας και με οθόνη Retina ανάλυσης 2560×1600 pixels ποιος μπορεί να του αντισταθεί; Η τεχνολογία TrueTone θα προσαρμόσει την εικόνα ώστε να ταιριάζει με τη θερμοκρασία των χρωμάτων του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεσαι ενώ το ανύπαρκτο πλαίσιο κάνει την εμπειρία πραγματικά εκθαμβωτική. Όσο για την touch bar, χαρίζει ακόμα μεγαλύτερη άνεση και ευελιξία.

Dell XPS 9310 (Core i7 1165G7/16GB/512GB/Iris Xe)

Κατάλληλο για εκείνους που μετακινούνται πολύ, το XPS 9310 της Dell μπορεί να είναι μικρό το δέμας όμως θα σε εντυπωσιάσει με τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά του. Η 13,4 ιντσών οθόνη του (1920×1200 pixels, 16:10 λόγος διαστάσεων) είναι τύπου InfinityEdge με εξαιρετικά λεπτό πλαίσιο, καταλαμβάνοντας σχεδόν ολόκληρη την επιφάνεια της πρόσοψης. Υποστηρίζει το 100% του χρωματικού χώρου sRGB για εκπληκτική ποιότητα χρωμάτων, ενώ υποστηρίζει HDR με τεχνολογία Dolby Vision για κινηματογραφικές απολαύσεις με έως 40 φορές φωτεινότερα φωτεινά σημεία και 10 φορές βαθύτερο μαύρο.